Tuesday, August 31, 2010

Heppy Besday yg ke 53 Malaysia

Assalamualaikum....

Oke 1st skali nak wish kt negara terchenta ni....
selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 53 Malaysia
mmm...dh agak lama malaysia merdeka.....besyukur sangat2,
smoga tuhan kurniakan keamanan ni utk selamanya ameen!!!

tapi dalam dok sambut merdeka yg ke 53 tahun pon masih ada rakyat kita yg daif dan susah...
kenapa ye????? tepuk dada tanya iman masih2...aku malas nk story panjang2...
sapa yang bertanggungjawab kena la jwb....termasuk la aku yg menulis entry nie...huhu
taw x knpa???? sbb kita kn hdup bermasyarat...soklan2 pasal masyarakat pon tuhan akan tanya gk kt akhirat nanti.........

negara kita sebut je pasal merdeka...tp rakyat dia entah merdeka atau tak
huh!! mcm2 kn2???
kalu d fikir kan nama je negara merdeka...tp jenayah sgt la banyak..tiap2 ari ada kes bunuh,kalu bab buang baby 2 tak yah dok ckp la...belambak smpai dh x larat nak kutip
deorang ni kalu letak dlm penjara pn bukannya muat dh....
t tak pasal2 stiap daerah da penjara...bukan stiap ngeri..huh!!! mcm2 sgt
dunia dh aklir zaman...........

pepatah ada menyabut klu nak tengok negara masa akan datang tengok lah remaja ari ini...mmm tak salah aku dr imam syafie..tp klu salah sory oke sbb aku pon dh ingat2 lupa sapa yg sebut pepatah ni....
oke back 2 pepatah td.....klu tengok remaja skang ni xtaw nak ckp pa dah....
just tengok n geleng kpala....
sbb pa aku ckp cm ni??? sbb aku pon remaja...tp arap2 tuhan bimbing aku ke landasan yg betul ameeen....

oke smlm da smbutan medeka kt i-city...aku antara salah sorg yg p la kt sana...
oke smbutan dia aku ckp ok la gk...da bunga api...ada lagu yg ingat kt tuhan jgk...ada a.samad said(sasterawan negara),juara imam muda...
tp yg paling aku terharu....bila dh abes suma acara 2,deorang buat solat hajat...
bagus sgt...smoga acara smlm dlm keredhoaan Allah SWT....ameen

meriahnya smbuat merdeka...di tambah meriahnya dgn merpati 2 sejoli melayari bahtera mlm di tepi2 jln.....
so........fikir dan renung2kan...

bingkisan2 kenangan sambutan kemerdekaan yg ke 53....


"tahniah jugak kat adik aku coz dia antara salah seorang anggota navy yg menjayakan sambutan kemerdekaan yg ke 53 d stadium bukit jalil...."
 
p/s: tanggal 31..bulan 8 57.......
      merdeka!! merdeka!! merdeka!!!
      terima kasih tuhan atas nikmat kemerdekaan ini......................

No comments: