Thursday, March 31, 2011

Saat-saat di persimpangan....

Assalamualaikum....w.b.t

hanya kpd-NYA kita memohon (solat)

Memulakan entry kali ni dengan gambar di atas...
yup...manusia selalu lalai...
dan memang manusia kita disifatkan dengan sifat lalai..insan=lalai (dlm arab)
dan memang terbukti kita lalai bukan????

Di saat kita dipersimpang, juga kpd-NYA kita memohon petunjuk
dan aku mengalami situasi itu....
masyaallah terlalu berat untuk membuat keputusan
namun saat ini hanya Khaliq tempat aku mengadu dan berharap....
 

mulai merasa diri di persimpangan...bila diri menginjak dewasa
baru tersedar aku bukan kanak2 riang lagi seperti 13 tahun yang lepas....
bila diri mula ada yang menginginkan...dan cuba mengharap untuk diterima
namun hati belum kuat untuk terima semua itu...
untuk melangkah kepada 1 lagi fasa hidup yang baru...
insyaallah aku cuba buat persediaan itu...
sebab persediaan perlu dilakukan bukan??

Apa yang mungkin korang rasa bila diri sudah di lamar???

Susahnya bila masuk bab hati dan perasaan...
sebab bab ni lagi complecated dari thesis aku....
hati rasa simpati bila cinta dan kasih sayang tak dibalas
tapi...aku tak sekuat itu untuk sayang dan cintakan kamu....

Namun andai jodoh itu ada aku redho bersama kamu....

Dan tempat yang patut aku mohon dan mengharap ialah pada-NYA
Ya Allah jika dia jodohku kau redho....
dan semoga dia pembimbingku menuju-MU,
semoga dialah imamku...
semoga dialah pembela agamaMU
dan jika dia bukan jodohku juga aku redho....
aku berharap dia mempunyai pengganti yang lebih baik dariku....

**************************************
sesungguhnya istikharah adalah jalannya........

Allahuta'ala a'lam....

p/s: bertemu berpisah lillahita'ala.....


No comments: