Saturday, October 9, 2010

Apakah Kita Masih Belum Bersedia???

Assalamualaikum....

Alhamdulillah aku bersyukur atas nikmat Tuhan
kerana masih diberi peluang untuk menghirup nafas di atas muka bumiNya..
dan bersyukur atas nikmatMu ya Khaliq dengan nikmat yang paling besar 
iaitu nikmat ISLAM dan nikmat IMAN
semoga setiap detik yang kita lalui dipenuhi zikir dan mengingati pencipta kita
dan aku bersyukur sehingga detik dan saat ini aku mampu penuhkan entry kali ini....
Mmmm...sedikit ingin berkongsi..
sebagai peringatan untuk diri sndiri terutamanya dan insan-insan lain
semoga kita mengenal pencipta kita dan mengenali diri masing-masing
Insyaallah.......

Memulakan ceritaku begini (ayat sgt skema kot) hahahahaaa..
oke2 aku teruskan penceritaanku...
time aku balik dari kelas....besa la klu balik kelas ja sure nak cepat2
klu lec lambat cikit...punya la membebel mcm mak nenek hahaha....
ok..time balik 2 aku nmpak sorang hamba Allah....
masih tutup aurat...tapi........
just letak selendang kat atas kepala
oke bagus sebab masih menutup aurat ye!!
tahniah untuk kamooo...heeee
tapi aku rasa selendang dia yg tak berpin 2 senang ja nak tercabut...
sooooooo................renung2kan
(tak da niat untuk mengata tapi untuk peringatan diri sendiri)

Oke tetiba aku terfikir...
adakah kita belum bersedia menutupnya dengan elok
atau kita masih malu untuk menggunakannya....
kenapa kita belum bersedia n malu ye???
ntah la aku pon tak da jwpannya.......
sebab aku pon bukan insan yang terbaik sebagai khalifah Allah
dan aku masih memperbetulkan kesilapan-kesilapan lampau...
semoga Allah mengampun kan dosa2 ku selama ini
aku juga manusia yang lupa,lalai,dan selalu buat silap...
kenapa????
kerana iman aku belum sekuat iman insan2 terbaik pilihanMu Tuhan
sesungguhnya aku sangat menyesal atas kesilapan yang lampau....
Semoga Kau bawaku ke jalan yang di redhai dan dirahmati......

jadikanlah takwa itu bak pakaian anda,
nescaya anda akan menjadi wanita yang tercantik,
di dunia meskipun pakaian anda bertampal...
jadikanlah rasa malu sebagai baju kurung anda,
nescaya anda akan menjadi wanita paling anggun 
di dunia meskipun anda tidak berkasut.......


p/s: secantik-cantikhiasan di dunia adalah wanita solehah...

No comments: